علت روشن نشدن دوربین مدار بسته

علت روشن نشدن دوربین مدار بسته

ممکن است به هر دلیلی دوربین مداربسته محل کار و یا خانه شما خاموش شده باشد و به هنگام روشن کردن آن با مشکل مواجه شوید. در اینجا دو موضوع کاملا مجزا مطرح است؛ دوربین مداربسته تصویر ندارد و یا اینکه اصلا روشن نمی شود! در این راهنمای جامع علت روشن نشدن دوربین رایج ترین عواملی که باعث روشن نشدن دوربین مدار بسته شما می شوند عبارتند از:

  • مشکل در تامین برق
  • آداپتور برق خراب
  • کابل فرسوده یا قطع شده
  • مشکل در اتصلات دوربین
  • و عوامل دیگر …

1. مشکل در تامین برق

رایج‌ ترین علت روشن نشدن دوربین مدار بسته ، مشکل در تامین برق آن است. مطمئن شوید که منبع تغذیه درست کار می کند و دوربین به درستی متصل شده است. کابل های برق متصل شده به دوربین را بررسی کرده و از عدم وجود کابل های متصل نشده و یا آسیب دیده اطمینان حاصل کنید. نیاز است نگاهی به ولتاژ برق بیندازید و با نیاز دوربین های خود مقایسه کنید تا مطمعن شوید تامین برق کافی انجام می شود.

راه حل:

کابل های برق، اتصالات و یا منبع تغذیه خراب را تعویض کنید. مطمئن شوید که منبع تغذیه پایدار است و با ولتاژ و مشخصات دوربین تطابق دارد.

2. آداپتور برق خراب

یک آداپتور خراب می تواند جلوی روشن شدن دوربین مداربسته را بگیرد. طی گذر زمان، آداپتور های برق ممکن است فرسوده شده و یا آسیب ببینند و تاثیر منفی بر قدرت ارائه برق به دوربین داشته باشند.

راه حل:

آداپتور برق را با یک آداپتور سازگار و با مشخصات مناسب جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که آداپتور جدید با ولتاژ و جریان مورد نیاز دوربین تطابق دارد.

3. کابل فرسوده یا قطع شده

یکی از مهم‌ ترین عواملی که بعد از خرابی آداپتور می‌ تواند منجر به روشن نشدن دوربین مداربسته شود، کابل برق است. می بایست در کابل کشی به دنبال قطعی بگردید. ابتدا مسیر کابل را دنبال کنید و در طول این مسیر به طور دقیق به وضعیت ظاهری آن توجه کنید. به طور معمول، در نقاطی که کابل ممکن است صدمه ببیند یا خم شود، احتمال قطعی بیشتر است.

علت روشن نشدن دوربین مدار بسته

 

راه حل:

در صورتی که کابل به‌ طور مخفیانه و در داخل دیوار یا سقف نصب شده باشد، شناسایی نقاط قطعی و آسیب‌ دیدگی کابل ممکن است دشوار تر باشد. در این موارد، می‌توانید از یک کابل سالم دیگر استفاده کرده و با دوربین و آداپتور تست اتصال را انجام دهید.

4. مشکل در اتصالات دوربین

علت عدم روشن شدن دوربین مداربسته را می‌ توان در اتصالات نیز جستجو کرد. پس از بررسی آداپتور و کابل برق و اطمینان از سالم بودن آن‌ ها، اتصالات دوربین باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. این موضوع می‌ تواند منجر به روشن نشدن دوربین مدار بسته شود. بعضی مواقع، نادرست جا زدن کانکتور ها و فیش‌ ها می‌ تواند علت اصلی این مشکل باشد.

علت روشن نشدن دوربین مدار بسته

 

راه حل:

اتصال ناقص و ضعیف، به ویژه در شرایطی که کابل به طور ناگهانی تحت فشار قرار گیرد، ممکن است باعث قطع اتصال شود. همچنین، تداخل و قطع و وصل دائمی جریان‌ های برق در این اتصالات، می‌ تواند باعث غیرفعالی دوربین مداربسته شود. اگر اتصالات خراب باشند، باید تعویض شوند.

5. خرابی فیزیکی و دستکاری

آسیب فیزیکی به دوربین، مانند تحمل شرایط آب و هوایی سخت یا خرابی، می تواند باعث از کار افتادن آن شود. دستکاری توسط افراد هم می تواند به عملکرد دوربین آسیب برساند.

راه حل:

دوربین را بررسی کنید تا مطمعن شوید سالم است و هر گونه مشکل را برطرف کنید. اطمینان حاصل کنید که دوربین خوب نصب شده و در مکانی قرار دارد که دستکاری جلوگیری شود.

6. عوامل محیطی

دمای بیش از حد، رطوبت و … می تواند بر عملکرد دوربین های مداربسته تأثیر بگذارد. عوامل محیطی می توانند منجر به تخریب یا خرابی اجزای الکترونیکی و در نتیجه روشن نشدن دوربین مداربسته شود.

راه حل:

اطمینان حاصل کنید که دوربین در یک محیط مناسب نصب شده است و در صورت لزوم از محافظ ضد آب استفاده کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)