انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

انواع دوربین مداربسته:
1. دوربین‌ مداربسته آنالوگ Analog
2. دوربین‌ مداربسته تحت شبکه IP
3. دوربین‌ مداربسته دید در شب IR
4. دوربین‌ مداربسته دام Dome
5. دوربین‌ مداربسته Bullet
6. دوربین‌ مداربسته مخفی Pinhole
انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

1. دوربین‌ مداربسته آنالوگ

دوربین‌ های آنالوگ از نسل ابتدایی دوربین‌ های مداربسته هستند که با قیمت مناسب و کارایی قابل توجه، هنوز هم در بسیاری از مکان‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این نوع دوربین های مدار بسته مخصوصا از زمانی که برند های بزرگی همچون داهوا (HDCVI) و هایک ویژن (TurboHD) محصولات خود را در بستر آنالوگ به بازار تجهیزات امنیتی عرضه کردند، در بسیاری از پروژه های کوچک و بزرگ استفاده می شوند.

با توجه به استفاده از سیگنال‌ های آنالوگ، کیفیت تصاویر ممکن است کمی پایین‌ تر از دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه باشد، ولی به طبع از قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ کمتر است؛ همچنین با استفاده از کابل‌ ها و تجهیزات با کیفیت، می‌ توان کیفیت تصاویر را بهبود بخشید. نصب دوربین‌ های آنالوگ نسبت به دوربین‌ های دیجیتال ساده‌ تر است و معمولاً به صورت مستقیم به DVR یا XVR متصل می‌ شوند.

مزایا:

  • بسیار مقرون به صرفه
  • کیفیت قابل قبول تصویر
  • سهولت و سادگی نصب

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

2. دوربین‌ مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین‌ های مداربسته IP از سیگنال‌ های دیجیتال برای انتقال تصویر استفاده می‌ کنند که کیفیت را به شدت افزایش می‌ دهد و تصاویر با وضوح بالا ارائه می‌ دهند. با استفاده از کدگذاری دیجیتال، دوربین‌ های IP ثبات بیشتری برای ضبط تصاویر ارائه می‌ دهند و از نویز های الکترومغناطیسی و امواج آنالوگ جلوگیری می‌ کنند. قابلیت و کاربری حرفه ای دوربین های تحت شبکه باعث شده تا در بسیاری از پروژه های بزرگ مانند اماکن عمومی بزرگ، سازمان های دولتی و ... استفاده شوند. یکی از برند های معتبر در عرصه تولید دوربین مداربسته تحت شبکه، تیاندی است. رد این باره بیشتر بخوانید: بهترین برند دوربین مداربسته

مزایا:

  • کیفیت تصویر بالا
  • ثبات در کیفیت ضبط
  • قابلیت و کاربری حرفه ای

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

3. دوربین‌ مداربسته دید در شب

با استفاده از نور مادون قرمز، دوربین‌ های دید در شب قادر به ضبط تصاویر در شرایط نوری کم یا حتی بدون نور هستند و امکان مشاهده و نظارت در شب را فراهم می‌ کنند. این دوربین‌ ها به دلیل قابلیت دید در شب، برای حفاظت از اماکن و جلوگیری از سرقت‌ ها در شب بسیار مؤثر هستند و امنیت را افزایش می‌ دهند. در نهایت، انتخاب دوربین مداربسته مناسب بستگی به نیاز ها و شرایط خاص هر فرد دارد. اما قطعا با مطالعه و شناخت بیشتر درباره انواع مختلف دوربین‌ ها و ویژگی‌ های آنها، می‌ توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایا:

  • ضبط تصاویر در 24 ساعت شبانه روز
  • جلوگیری سرقت

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

4. دوربین‌ مداربسته دام Dome

Dome در زبان فارسی به معنای گنبد است؛ به دلیل کروی شکل بودن، این نوع دوربین ها را دام نامیده اند. این نوع دوربین یکی از پر استفاده‌ ترین دوربین‌ ها برای محیط داخلی و بیرونی است. شکل و شمایل ظاهری دوربین مداربسته دام Dome باعث می‌ شود تشخیص جهت لنز و محدوده ضبط تصاویر توسط دوربین، برای رهگزران سخت باشد؛ و این نکته بسیار مثبتی است چرا که با ایجاد حس شک و تردید، جلوی سارقان را می‌ گیرد.

مزایا:

  • آسانی نصب
  • مقاوم در برابر خرابکاری
  • دید در شب با فناوری IR

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

دوربین مداربسته تورِت Turret

Turret در زبان فارسی به معنای برجک متحرک است؛ این نوع دوربین مداربسته شبیه به توپ یا تانکی است که لنز آن را می توان در جهات بالا و پایین تنظیم و نصب نمود. دوربین مداربسته Turret معمولا در اندازه های کوچک و به شکل کروی تولید شده و به صورت مسقف در اماکن نصب می شود. این نوع دوربین ها بهترین انتخاب برای نصب در محیط های کوچک داخلی می باشند.

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

دوربین مداربسته اسپید دام PTZ

دوربین مداربسته اسپیددام (Pan Tilt Zoom) یا به اختصار PTZ مناسب ترین دوربین برای پوشش و نظارت بر اماکنی با متراژ بسیار زیاد است. زاویه دید متغییر با چرخش 360 درجه‌ ای (pan)، خم شدن 180 درجه‌ ای از (tilt) و بزرگنمایی (zoom) در این دوربین ها، انعطاف پذیری فوق العاده ای را برای کاربر به ارمغان می آورد.

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

5. دوربین‌ مداربسته بالت Bullet

Bullet در زبان فارسی به معنای گلوله است. دوربین‌ مداربسته بالت (بولت) از شکل و شمایلی بلند و استوانه‌ ای برخوردار می باشد. این نوع دوربین مداربسته بهترین انتخاب برای استفاده در فضاهای باز است. معمولا استاندارد IP67 دارند و در واقع ضد آب و گرد و غبارند. گاهی این دوربین‌ ها را در محفظه‌ هایی نصب می‌ کنند تا در برابر گرد و غبار، خاک و سایر عوامل طبیعی محافظت شوند. دوربین‌ های مداربسته بالت به راحتی نصب می شوند و با لنز‌های ثابت یا واریفوکال (فوکوس متغیر) بسته به نیاز های پروژه به کار می روند.

مزایا:

  • دید در شب با نور مادون قرمز
  • مقاومت و دوام بالا
  • ابعاد مختلف کوچک و بزرگ
  • وضوح تصویر با کیفیت بالا

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

6. دوربین‌ مداربسته سوزنی Pinhole (مخفی)

دوربین مداربسته سوزنی بجای عدسی یک سوراخ بسیار کوچک دارد. دوربین‌ های سوزنی با استفاده از باتری و معمولا برای نظارت مخفی استفاده می‌شوند؛ زیرا چنین دوربین‌ هایی برای هر کسی به طور معمول قابل دیدن نیست.

مزایا:

  • غیر قابل تشخیص بودن

انواع دوربین مدار بسته - 6 مدل دوربین اماکن

نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟

 
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)